torsdag 18 november 2010

Hockey Bockey

Gårdagen bjöd på en segsliten föreställning i Arenan och då snackar jag inte om någon Fotbollsgala utan om Malmö Redhawks-Sundsvall.
Två lag som såg ut som om ingen hade riktigt skruvat upp dom riktigt. Långsamt, håglöst och utan riktig geist.
Usch, vad jag saknar Nicklas Hardt.
Malmö vann med 4-1 och det ska man inte gnälla bort. Det viktiga är trots allt att laget vinner sina matcher.
Som vanligt var det trevligt och småmysigt i GreenRoom. Jag fick en CD av Kent som jag njöt av på hemvägen. Skånsk blues, när den är som bäst. Något åt Peps-hållet.
Det påstods i tidningarna att Morten Green hade utmärkt sig och var duktig i matchen.
Men då får han väl se till att vara det när jag plåtar annars hamnar han väl inte här.
Komma drällande i tredje perioden och glänsa.... vad är det?

1 kommentar:

  1. Ja vi vann ju men man hade ju hoppats på lite bättre spel från våra gubbs.
    Men jag har testat detta ädla spel några gånger och jag kan garantera att det INTE är så lätt som det ser ut. Att ta sig fram på 2 stenhårda skor med en metallskena i botten är inga problem. Att ha en klubba i händerna gör det lite svårare. Att jaga en gummibit på några hundra gram gör det ytterligare lite svårare. Om man sen får fatt i gummit och hade tänkt ta med dig det på ett sätt som reglerna tillåter så blir det helt plötsligt nästan omöjligt. Känns som att puckuslingen väger 30kg för den är ruskigt svår att hantera.

    SvaraRadera