lördag 2 oktober 2010

Staketrävar och väntan

På Malmö Stadion tränade Malmö FF idag.
I morgon är det match på Vångavallen mot Trelleborgs FF. Ett riktigt Derby alltså.
Nu gäller det att de Himmelsblå inte springer omkring och drömmer och underskattar Trelleborgarna för då kan det gå illa.
Sidan om träningen virvlade klokskapen ikapp med höstlöven. De båda staketrävarna Kent Jönsson från Sydis och Ole Törner från Skånskan funderade på vad de skulle skriva om denna blåsiga och kalla tillställning. På en bänk nära gräsplanen återfanns Elisabeth Lindbäck som satt och jäste...
Nu är det snart dags.. bara någon vecka kvar sedan är hon morsa..
Naturligtvis kom jag först av Skånskans team. Det är så det ska vara och alltid är.
Men mitt i skrivarnas håglöshet över sin situation att alltid vara sist satte Törner in ett välriktat anfall i form av att han tycket att nu när jag ändå var först så kunde jag ha lite varmt kaffe med mig.
Vem är det som borde ha kaffe med sig?
Vem är det som har tid att brygga kaffe?
Jo, uppenbarligen den som kommer sist.
Den som kommer först måste ju stressa för att hinna och har alltså mycket mindre tid att hålla på med extravaganser.

Men här finns många möjligheter att fortsatt plocka många poäng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar